Adaptacje. Szkolne użycia ponowoczesnych (anty)teorii literatury Zobacz większe

Adaptacje. Szkolne użycia ponowoczesnych (anty)teorii literatury

Nowy produkt

Grażyna Tomaszewska, Dariusz Szczukowski (red.)


ISBN: 978-83-7865-754-5
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 258
Format: B5

Więcej szczegółów

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Książkę w wersji elektronicznej można pobrać za darmo pod linkiem.

Książka jest zbiorem artykułów, w których przedstawiono rezultaty testowania w praktyce szkolnej narzędzi dydaktycznych wypracowanych w ramach projektu Ponowoczesna dydaktyka polonistyczna. Teoria i praktyka. Autorzy artykułów prezentują możliwości i ograniczenia wykorzystania na lekcjach polskiego różnych strategii interpretacyjnych.

Pojęcie „adaptacji" odsyła do łacińskiego słowa adaptatio oznaczającego przyswojenie. W książce nie chodzi jednak o proste przełożenie, „przeróbkę" zdobyczy teorii literatury czy ponowoczesnego literaturoznawstwa na język dydaktyki, które miałoby charakter skończony i ostateczny. W zaproponowanym tutaj rozumieniu dydaktyka miałaby być formą „przejściówki" (adaptora) między polonistyką akademicką a polonistyką szkolną. Adaptacje (liczba mnoga jest nieprzypadkowa) mają charakter niedokończony, polimorficzny, dotyczą rożnych poziomów wzajemnych oddziaływań uniwersytetu na szkołę i szkoły na uniwersytet.

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Adaptacje. Szkolne użycia ponowoczesnych (anty)teorii literatury

Adaptacje. Szkolne użycia ponowoczesnych (anty)teorii literatury

Grażyna Tomaszewska, Dariusz Szczukowski (red.)


ISBN: 978-83-7865-754-5
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 258
Format: B5