Nowy produkt
Grażyna Tomaszewska, Beata Kapela- Bagińska, Zofia Pomirska (red.)
ISBN: 978-83-7326-894-4
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 400
Format: A5
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Jestem - więc czytam
Grażyna Tomaszewska, Beata Kapela- Bagińska, Zofia Pomirska (red.)
ISBN: 978-83-7326-894-4
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 400
Format: A5
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
To następny po Jestem – więc piszę tom poświęcony kluczowym kompetencjom edukacyjnym. Autorzy książki (pracownicy naukowi różnych uczelni, doktoranci, studenci) przyglądają się czytaniu jako kształconej przez szkołę podstawowej umiejętności, jako obowiązkowi lekturowemu i jako potrzebie egzystencjalnej. W rezultacie problematyka publikacji koncentruje się wokół następujących pytań-zagadnień, połączonych perspektywą edukacji polonistycznej:
1. Jaki jest związek między istnieniem a czytaniem? Jeśli jest konieczny, to dlaczego? Jaką rolę odgrywa bezinteresowna radość czytania i jak łączy się z lekturowymi szkolnymi obowiązkami i strategiami pracy interpretacyjnej na lekcjach polskiego? Co zabija, a co rozbudza czytelnicze pasje: kultura współczesna, instytucjonalne pragmatyzmy szkoły, powszechna zgoda na to, co szybkie i powierzchowne, a może lekceważenie podstaw nauki czytania?
2. Ile czytelniczej wolności ma nauczyciel i uczeń we współczesnej edukacji polonistycznej? Jak przestrzeń tej wolności łączy się z rozbudzaniem bądź gaszeniem czytelniczej pasji uczniów? Jak ta sytuacja wygląda w zderzeniu z doświadczeniami innych krajów? Komu i dlaczego potrzebny jest kanon lektur, a kto i z jakich powodów z niego rezygnuje?
3. Jakie są relacje między książką tradycyjną a jej internetowym potomstwem? Co z tych związków wynika dla współczesnego pokolenia czytelników, zwłaszcza uczniów? Jakie możliwości czytelnicze odsłania współczesna technologia, a jakie pułapki zastawia? Czy rzeczywiście jesteśmy skazani na powszechną zgodę na nieczytanie?
Na razie nie dodano żadnej recenzji.